18.09.2013

Sola z sosem kurkowym i ziemniaczkami

Składniki:
sos:
  • 200 g kurek
  • 1 łyżka mąki
  • 50 ml białego wina
  • 1 cebula
  • 100 ml kremówki
  • sól
  • pieprz

tłuczone ziemniaki:
  • 4 duże ziemniaki
  • 3 ząbki czosnek
  • natka pietruszki ilość wg uznania
  • 3 łyżki oliwy
  • sól

ryba:
  • 2 filety z soli
  • sól
  • pieprz
  • oliwa
Obrane ziemniaki ugotuj w osolonej wodzie.
W tym czasie umyj rybę, osusz i natrzyj sola i pieprzem. Odstaw do lodówki na 15 minut.
Moje kurki były naprawdę bardzo brudne, więc troszkę poszperałam i znalazłam tutaj taką metodę mycia - do miski wsypać łyżkę soli, wrzucić grzyby, zalać wrzątkiem, wymieszać i po 5 minutach zebrać grzyby łyżką cedzakową i odsączyć. W razie konieczności powtórzyć. Ja płukałam je dwukrotnie. Rzeczywiście były czyste. Nie wiem czy to taka super metoda, ale może faktycznie lepsza niż mycie w zlewie...
Po podeschnięciu grzybków na papierowym ręczniku i usunięciu reszty listków i igieł:-) zabrałam się za przygotowanie sosu.
Na oliwie zeszklij drobno posiekaną cebulkę. Wtedy wrzuć kurki na jakieś 3 minuty. Wsyp mąkę i wymieszaj żeby wszystko dokładnie powlekła. Wlej wino i kiedy sos lekko się zredukuje, dodaj śmietanę. Dopraw solą i pieprzem.
Odcedź ziemniaki, wrzuć do nich zmiażdżony czosnek. Dodaj oliwę i posiekaną pietruszkę. Rozgnieć to wszystko ale niedokładnie - tak, żeby zostały większe kawałki.
Na rozgrzanej oliwie usmaż rybę.
Podaj wszystko razem z białym winem.

Brak komentarzy: