21.11.2013

Tarta z roquefortem i porami


Składniki:
Ciasto

  • 160 g mąki
  • 80 g masła
  • 80 g sera roquefort
Nadzienie
  • 3 pory
  • 3 łyżki masła
  • 300 ml śmietany kremówki
  • 2 jajka
  • pieprz
  • sól
  • gałka muszkatołowa
Z mąki, zimnego masła i zimnego sera zagnieć ciasto. Wyłóż nim wysmarowaną masłem formę do tarty ( moja ma 20 cm i na tą ilość ciasta jest ciut za mała ). Dokładnie ponakłuwaj widelcem, zakryj folią spożywczą i wstaw do lodówki.
Na maśle podsmaż posiekane pory. Kiedy zmiękną wlej śmietankę i gotuj, aż masa stanie się bardziej jednolita. Dopraw solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Nie dodawaj zbyt dużo soli, ponieważ ciasto dzięki serowi jest lekko słone.
W piekarniku rozgrzanym do 200 stopni upiecz pusty spód do tarty obciążony fasolą i przykryty folią aluminiową ). Powinno to zająć ok. 15 minut.
Do przestudzonej masy z porów wbij jajka i wymieszaj. Wyłóż ją na ostudzony spód i piecz kolejne 15 minut.
Niestety na mojej tarcie jest za mało masy, bo kupiłam 2 pory. Byłam pewna, że właśnie tyle jest w przepisie....
W oryginale są 4 pory i 400 ml śmietany, ale z mojej formy na pewno by się to wylało. Przypuszczam, że przepis z programu "Para w kuchni 2" jest na większą niż moja blachę więc podaję odrobinę zmienione proporcje dostosowane do 20 cm formy.

21.11
Mały dopisek do wczorajszego przepisu - dzisiaj ta tarta - nawet po odgrzaniu w mikrofali - smakuje dużo lepiej, czyli jest fantastyczna :-) bo 20.11 zaraz po upieczeniu - była po prostu smaczna.

Brak komentarzy: