31.05.2020

Chłodnik z sałaty lodowej

U mnie dziś upał. Naprawdę nie chciało mi się nic gotować ze względu na temperaturę i ogólne niedzielne lenistwo i jeszcze czytałąm sobie fajną książkę. Od razu wiedziałam, że muszę przygotować coś na zimno i nie może wymagać wysiłku.


Składniki:
  • główka sałaty lodowej
  • 1 litr bulionu
  • łyżka octu ryżowego
  • 100 g jogurtu naturalnego sojowego
  • grzanki z chleba ( miałam przygotowane wcześniej z trochę podeschniętego chleba, inaczej po prostu wypiłabym zupę z kubka )
  • kilka kostek lodu 
  • sól
  • kolorowy pieprz

W garnku podgrzej bulion, wrzuć umytą i posiekaną byle jak sałatę. Poczekaj, aż zwiotczeje. Garnek włóż do zlewu wypełnionego zimną wodą. Po lekkim przestudzeniu zmiksuj i znów włóż do zlewu.
Przeczytaj 1 rozdział książki :)
Dodaj jogurt i ocet. Wlej porcję do miski i dodaj lód i grzanki ( jeśli masz, ja miałam przygotowane wcześniej z trochę podeschniętego chleba, inaczej po prostu wypiłabym zupę z kubka ).
Dopraw jeśli masz ochotę.
Minimalny wysiłek, a zupa z niczego naprawdę dobra.



Brak komentarzy: