08.12.2013

Mleczny chleb z siemieniem lnianym


Na dobry początek dnia podam Wam przepis na chlebek, który dzisiaj upiekłam. Jeśli chcecie to jeszcze zdążycie przygotować go na późne śniadanie. Zaraz biegnę na zajęcia zumby, więc na zdjęcie musicie poczekać kilka godzin do mojego powrotu.

Wróciłam. Zjadłam część pysznego lekko słodkawego chleba i prezentuję Wam kolejny pęknięty chleb :-)


Składniki:
  • 210 ml ciepłego mleka
  • 1,5 łyżki masła w temperaturze pokojowej
  • 1,5 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • 350g mąki pszennej
  • 1 opakowanie drożdży instant

Wymieszaj mleko, miód i drożdże. Odstaw na 5 minut. Do dużej miski wsyp mąkę, siemię i sól. Połącz z pracującymi drożdżami. Wyrób ciasto i zostaw do wyrośnięcia na godzinę.

Wyrośnięte ciasto trzeba jeszcze raz przerobić, żeby je odgazować. Teraz uformuj bochenek i odstaw do ostatecznego wyrośnięcia na około godzinę. W związku z bardzo późną porą, mój chleb odpoczywał sobie po odgazowaniu przez 6 godzin - trzeba go zwilżyć, żeby nie wysechł z wierzchu.
Dopiero rano włożyłam go do wysypanego mąką koszyka, żeby miał fajny podłużny kształt i znowu sobie wyrósł przez kolejną godzinkę. Wyłożyłam go na obsypaną mąką blachę.
Nagrzej piekarnik do 230 stopni i piecz 10 minut. Zmniejsz temperaturę do 180 stopni i dopiekaj przez kolejne 20 minut.

Chleb ostudź na kratce.

Przepis z bloga Basine pichcenie.

Brak komentarzy: