13.02.2014

Placki ziemniaczano-szpinakowe z sosem pietruszkowym

Składniki:
  • 250 g rozmrożonego szpinaku
  • 3 ziemniaki
  • 1 jajko
  • pół łyżeczki soli
  • pieprz
  • 2 ząbki czosnku
sos:
  • 1 łyżka masła
  • pół łyżki mąki
  • 50 ml białego wina
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • pęczek natki pietruszki
  • sól
  • biały pieprz
na wierzch:
  • tarty parmezan 
Szpinak przełóż na sitko i odciśnij. Włóż do miski.
Ziemniaki obierz i zetrzyj na miazgę. Dokładnie odciśnij masę na sitku. Dodaj do szpinaku.
Wymieszaj z jajkiem, rozgniecionym czosnkiem i przyprawami.
W rondelku rozpuść masło, dodaj mąkę. Lekko podsmaż. Wlej wino. Wrzuć posiekaną natkę. Dodaj śmietanę, zagotuj i dopraw do smaku.
Na niedużej ilości oleju usmaż placki - powstało 8 sztuk.
Przepis znalazłam na paczce szpinaku, ale stwierdziłam, że niepotrzebne mi tyle tłuszczu i mąki więc go zmieniłam. A sos jest wariacją sosu koperkowego.
Całość ( bez rozmrażania szpinaku oczywiście ), zajęła mi około 15 minut, choć nie mierzyłam.
Jem, piszę i biegam do kuchni po dokładkę.

Brak komentarzy: